Co wpływa na pozycjonowanie strony internetowej

Virtual Development

CO WPŁYWA NA POZYCJONOWANIE STRONY INTERNETOWEJ

Niezależnie od tego, czy prowadzisz niewielkiego bloga lub portal informacyjny, czy jesteś właścicielem strony firmowej lub sklepu internetowego, prawdopodobnie zależy Ci na pozyskaniu ruchu na Twoją stronę internetową. Szczególnie w przypadku stron komercyjnych, istotne jest, aby ruch był wartościowy, to znaczy miał dużą szansę na pozyskanie kontaktu lub dokonanie sprzedaży. Dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarce na stronę trafią osoby, które w danym momencie zainteresowane są konkretnym tematem lub zakupem produktu czy usługi, dlatego być może warto podjąć działania, które mają na celu pozycjonowanie strony w Google. W artykule podpowiadamy co wpływa na pozycjonowanie strony i chociaż jest to bardzo szeroki temat, istnieje kilka uniwersalnych reguł, które może zastosować każdy z nas i poprawić pozycję strony w wyszukiwarce.

 

Optymalizacja techniczna witryny

Podstawowym elementem, nad którym należy popracować podczas pozycjonowania strony jest jej odpowiednia optymalizacja techniczna. Dzięki temu, algorytm Google jest w stanie odpowiednio ją zaindeksować, zrozumieć budowę oraz treści, które są na niej zawarte. Warto zadbać o dostosowanie kodu do najnowszych standardów W3C, logiczną strukturę strony, linkowania wewnętrzne czy przyjazne adresy URL. Równie ważny jest także odbiór i wygoda użytkowników, dlatego warto poprawić szybkość ładowania strony i zadbać o mobilną wersję strony, dzięki czemu jej przeglądanie będzie wygodne niezależnie od urządzenia.

 

Optymalizacja treści na stronie

Algorytm wyszukiwarki jest już w stanie poprawnie indeksować stronę i treści na stronie, dlatego warto teraz zadbać o ich jakość i dostosowanie do słów kluczowych. Teksty na stronie powinny być przede wszystkim unikalne i interesujące dla użytkowników, ponieważ ich zaangażowanie również wpływa na osiągane pozycje. Jeśli chcemy, aby konkretna podstrona wyświetlała się w wynikach wyszukiwania na konkretną frazę kluczową, powinna ona występować w treści, nagłówku, metadanych, przyjaznym adresie URL oraz w tytułach alternatywnych grafik.

 

Linkowanie

Ostatnim elementem, który wpływa na pozycjonowanie strony, są linki przychodzące z innych witryn internetowych. Najwyżej oceniane przez Google są linki pochodzące z powiązanych tematycznie witryn o wysokiej jakości. Nienaturalne linkowanie nie jest dozwolone przez Google, dlatego należy być przy tym bardzo ostrożnym, gdyż niewłaściwe działania mogą doprowadzić nawet do wyrzucenia strony z indeksu wyszukiwarki.

Close